CARA SEDERHANA DETEKSI SANTET

Assalamu ‘alaikum warohmatullohi wa barokatuh
Salam takdzim utk kang Risang dan kang Ahmad
R
serta salam sejahtera utk sahabat semua
sedikit pengetahuan dan pengalaman mendeteksi
santet,ingin saya
sampaikan utk pembaca dan sahabat semua.
Berawal dari pengalaman adik ipar saya yg
saudaranya bersikap
aneh.awalnya pendiam jadi berani kepada orang
tuanya dan pengin menuju
hanya satu tempat(rumah cowok)
dari diskusi adik saya dan teman adik saya yg sdh
menjadi pembimbing
di ponpes di subang
disarankan dari pada timbul fitnah mending
menggunakan cara sederhana
dengan menggunakan media kopi yg diseduh
tanpa gula dan di simpan
ditempat tidur(kolongnya) jika berkurang berarti si
korban positif di
santet.dan utk penanggulangan awal disarankan
membaca surah Al jin 3x
sampai 3 hari
Semoga bisa menjadi manfaat apa yg saya
sampaikan.

Wardoyo

Iklan

99 thoughts on “CARA SEDERHANA DETEKSI SANTET”

  1. DOKUMEN RAHASIA SEPANJANG ABAD.

    Setiap Paus yang dilantik di Vatikan mengetahui sekurang-kurangnya dua rahasia terbesar ini. Bukan saja Para Paus tetapi para Biskup dan paderi-paderi kanan termasuk pendakwah-pendakwah mereka juga mengetahui rahsia ini dari sumber-sumber yang tidak diketahui. Siapa yang tidak mengetahui adalah pengikut-pengikut Kristian yang tidak dianggap elit oleh Kelompok Rahsia yang mengawal Vatikan dan Dunia Kristian itu sendiri.Ini kerana, dua rahsia ini adalah ‘mantera’ peringkat pencerahan agung (Grand Illumination) dalam secret societies yang mengawal Vatikan.
    Dalam Artikel rahasia.

    Setiap Paus yang dilantik telah menempuh jalan-jalan ‘kebenaran’ mereka yang tersendiri. Dari peringkat pelatih (apprentice), pandeta, biskup hingga mencapai pangkat Paus sebagai ketua umum Gereja Roma Katolik, sudah tentu banyak rahsia yang mereka ketahui. Dan sekurang-kurangnya dua rahasia terbesar ini telah mereka ketahui. Tetapi yang anehnya mereka terpaksa menyembunyikan rahsia ini. Amat terpaksa. Jika rahsia ini terbongkar, maka sudah tentu nyawa, kewibawaan, sumber rezeki hatta keimanan mereka kepada kristian itu sendiri akan punah-ranah.
    Begitu hebat kuasa yang terpendam di dalam dua rahsia terbesar ini sehingga para penulis, pengkaji dan pembuat film berlomba-lomba mengorek rahasia yang terpendam ini. Rahsia-rahsia ini adalah kesimpulan dari misteri di balik pergerakan syaitan Illuminati dan Freemason dan perkaitan mereka dengan Dunia Kristian.Terdapat banyak rahasia yang amat kompleks dan bersimpul-simpul di dalam beribu-ribu kisah, mitos, kode-kode rahasia serta harta karun terpendam, namun sebelum itu, kita perlu membongkar perkara mengenai Dua Rahsia Sulit Terbesar ini. Dua rahasia ini cukup untuk menjawab separuh misteri ini. Selamat Datang Ke Dunia Pemikiran Baru.
    Tentu anda terlalu ingin tahu apakah rahsia terbesar yang disimpan oleh setiap Paus atau sekurang-kurangnya mayoritas dari mereka. Kami akan memberikan ia kepada anda. Rahasia yang akan kami beritahu ini adalah bertaraf ‘Rahsia Dalam Rahsia’. Anda akan bakal mengetahui Mantra Ajaib Pencerahan Agung ini sama seperti yang dipegang oleh Ketua Umum Illuminati atau Imam Besar berpangkat 33 Darjat Freemason atau para Mufti Iblis Commitee 300 (Majlis Tertinggi pergerakan syaitan Freemason).
    Sungguh! Para pengikut Freemason itu sendiri tidak mengetahui rahsia ini. Ini kerena sudah menjadi prinsip Freemason untuk membuka sedikit-demi sedikit rahsia (atau istilah Freemasonnya ‘Pencerahan’ – Illumination) selaras dengan peningkatan darajat mereka dalam pertumbuhan. Dari kelompok kecil mereka seperti Lion Club atau Rotary Club hingga ke Lodge-lodge Agung mereka, rahsia mengenai siapa Tuhan sebenar dan rahsia Alam Semesta akan dibuka satu-persatu.
    Juga, para pengikut Kristian juga amat-amat jahil tentang Dua Rahsia Terbesar yang mati-mati dipenggal Imam Besar mereka; Paus Vatikan di dalam Koleksi Perpustakaan Diraja Vatikan sehingga diwujudkan banyak kode rahsia, lorong rahasia dan bilik rahasia dan segalanya misteri dan rahasia, untuk memadamkan Dua RahasiaTerbesar yang juga mendekati tahap Pencerahan Agung Sang Iblis Izazil Laknatullah (The Azazel Watcher Lucifer of Fallen Angel). Jika anda betul-betul faham maksud di sebalik dua rahsia ini, ini akan memimpin anda kepada satu ‘ Zikir Agung ‘ yang selalu diingati oleh Iblis Laknatullah dari era menjawat jawatan Ketua Malaikat (The President of Archangels) hinggalah menjadi makhluk terkutuk.
    Percayalah, zikir inilah yang selalu dikenang-kenang oleh Iblis sehingga ke saat ini, sehingga mengalirkan airmatanya… Sesungguhnya Iblis tidak mampu merubah takdir yang ditetapkan kepadanya walupun menggunakan seluruh kekuatannya namun kita di sini, mahukah kita mengubah persepsi kita yang banyak menyesatkan atau bersama-sama ‘takdir’ Sang Iblis? Ingin kami maklumkan di sini, rahasia kedua ini amat sensitif kepada umat Kristian. Rahsia pertama juga sensitif, tetapi rahsia yang kedua melengkapi sensitiviti ini, sehingga para pengkaji konspirasi Kabbalah-Kristian cuba mengelak dari membukakan rahsia kedua ini, walaupun itulah keputusan yang berulang kali mereka temui dari ‘makmal’ penyelidikan mereka. Dua rahasia ini amat penting dalam mengungkap rahsia Da Vinci Code, Rennes le Chateau, Knight Templar , Rosicrusian serta golongan-golongan kristian awal seperti Essenes dan misteri skrol Nag Hammadi.
    Dua rahsia itu adalah…

    Lambang kunci menyilang bertahtakan mahkota adalah tanda kebesaran dan lencana bagi Paus Vatikan sebagai Ketua Kristian aliran Katolik dan pemerintah negara Vatikan. Ia terdiri daripada tiga mahkota kecil yang disebut ‘TripleTiara’, salib emas di atasnya dan ‘ Crossed Key ‘ iaitu lambang dua kunci bersilang; satu berwarna emas dan satu berwarna perak. Ini adalah lambang kemegahan rasmi bagi siapa yang menduduki kursi Paus Vatikan.
    Bagi penganut Kristian yang kurang peka tidak mau mengkaji, tiada apa-apa yang istimewa dari lencana Paus ini. Tetapi bagi para pengikut Illumination peringkat tertinggi, lambang ini mengandung rahasia yang amat berbahaya dan perlu dijaga. Rahasia yang amat terpendam beribu tahun. Rahsia yang hanya dapat dibaca dalam manuskrip-manuskrip asli dan kuno berasal dari catatan-catatan para pengikut awal Hawariyyun (The Twelve Apostles) yang berkelana keluar dari Galilee, Antokiah (Antioch) dan kawasan-kawasan sekitar Palestin ke arah Eropa dan Afrika. Manuskrip-manuskrip ini ada yang dibakar dan rahsia yang terkandung di dalamnya disembunyikan oleh para Padeta beribu-ribu tahun, namun demikian ada di antara mereka yang dibukakan hatinya oleh Tuhan untuk menyebarkan rahsia ini dari mulut ke mulut, menulisnya dalam tulisan-tulisan, menyebarkan dalam lukisan-lukisan, mengukirnya pada ukiran-ukiran; mereka menyembunyikannya dalam kode-kode rahsia, petunjuk-petunjuk dan katakunci-katakunci yang dibuat khusus untuk mereka yang dapat memahaminya.
    Apakah rahsia yang amat berbahaya,yang terkandung di dalam lambang Paus ini??
    Petunjuk di dalam Dua Kunci Bersilang
    “Every great truth begins as a blasphemy.” – Bernard Shaw
    Rahasia ini memangnya tidak diketahui oleh penganut Kristian khususnya aliran Katolik yang menjadi mangsa ‘pendoktrinan palsu’ oleh para Elit dalam ‘secret societies’ yang mengawal dunia Kristian seluruhnya. Mereka sebenarnya hanya mengikut saja apa jua telunjuk kelompok rahsia ini dalam menentukan imej yang bagaimana harus dihiaskan kepada Kristian. Sehingga para Paus sendiri tidak terlepas dari kawalan kelompok rahsia ini. Sebab itu ada yang mati diracun atau digulingkan dari takhta Paus kerana bersikokoh tidak mematuhi perintah para Mason peringkat Cahaya Iblis Terutama. Para Biskup dan Kardinal yang menjadi pemakan rasuah atau diugut adalah perkara biasa dalam politik Vatikan. APA YANG ANDA INGIN BUAT JIKA ANDA DAPAT MENGAWAL SATU INSTITUSI YANG MEMPUNYAI PENGIKUT BERBILION MANUSIA ? Ini adalah kuasa yang amat hebat, dan inilah yang terjadi kepada dunia Kristian hari ini. Amat bodohlah The AntiChrist jika mengabaikan institusi Katolik dalam merangka pelbagai pelan untuk menakluk dunia. KRISTIAN ADALAH MANGSANYA YANG UTAMA UNTUK MENGHADAPI PARA PENGIKUT MUHAMMAD YANG DISATRUNYA .
    Dunia Kristian harus dikawal sebaiknya. Jika tidak, dikhuWatirKAN mereka akan terbaca ajaran-ajaran suci yang sebenar dari Jesus (Isa a.s) dan beramai-ramai mencari agama yang diridhoi oleh Allah s.w.t. Sebab itu siapa yang menjadi Kardinal dan Paus adalah penting bagi The AntiChrist .Amat penting. Sepenting mencari siapakah Imam Mahdi. Ini adalah lanjutan dari Dua Rahsia Sulit Terbesar . Rahsia sulit yang hanya diketahui oleh Paus dan pendeta yang terpilih atau rahib-rahib Katolik yang menjadi hamba peringkat tinggi Illumination of AntiChrist& Azazel.
    Ini adalah dua kunci rahsia yang memimpin anda kepada Dua Rahsia Sulit Terbesar . Dua kunci ini adalah kunci-kunci yang dipegang erat oleh Paus atas arahan Church of Lucifer supaya jangan diketahui oleh para pengikut Kristian yang kurang peka. Sudah tentu anda ingin tahu dan ingin melihat kunci-kunci rahsia ini. Sudah tentu anda ingin tahu apakah petunjuk di dalam Dua Kunci Bersilang; The Papal Crossed Key yang penuh rahsia itu.
    Kami akan memberikan kepada anda. Jika anda dapat memegang kunci-kunci bersilang ini, kami akan membawakan anda ke Pintu Sebelah Timur Sistine Chapel of BlessedAzazel, untuk membuka ruang khalwat Iblis Laknatullah The Watcher Lucifer. Pada ketika-ketika tertentu Sang Iblis pasti mengalirkan airmatanya mengenangkan masa-masa dia terbang bebas di dalam kerajaan Tuhan, KINGDOM OF HEAVEN dan bergurau senda dengan para Malaikat ‘Angels’ yang amat cantik diperbuat dari cahaya yang indah.
    Ini adalah satu petunjuk. Ini adalah jigsaw puzzle Ini adalah MistisFiles.
    Untuk menjejak rahsia The Crossed Key, mari kita telusuri apakah maksud di sebalik Dua Kunci Bersilang ini.
    The Secret Beyond The Crossed Key
    Lambang ini berasal dari kata-kata yang diucapkan oleh Jesus (Isa a.s) kepada Saint Peter atau Peter of Fisherman atau nama asalnya Simon Bar Jonadah (Petros dalam bahasa Greek,Cephas dalam bahasa Aramaik Kuno,Bithrus dalam bahasa Arab juga dikenalisebagai Ben Yonah,SimonPeter,Simon atau Simeonatau dalam sebutan ArabSyam’un) seorang Yahudi Galilee (arab:al-Jaleel) yang berasal dari Bet’shayid (Bethsaida) sebuah kota di timur sungai Jordan.Beliau bertutur dalam bahasa Aramaik Kuno (satu rumpun dengan bahasa Semitik seperti Arab dan Ibrani) bahasa yang sama digunakan oleh Isa a.s dan kitab Injil yang asli.Saint Peter (atau Petrus) inilah yang dinisbatkan namanya pada ibu pejabat Paus Vatikan; St. Peter Basilica yang terkenal itu. Beliau adalah termasuk di dalam daftar duabelas sahabat Nabi Isa a.s (Twelve Apostles of Jesus) atau lebih dikenali sebagai Hawariyyun di dalam AlQuran.
    “Maka tatkala ‘Isa mengetahui keingkaran mereka berkatalah dia,’Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku untuk (menegakkan agama) Allah? Al Hawariyyun menjawab,’Kamilah penolong-penolong (agama) Allah. Kami beriman kepada Allah ; dan saksikanlah bahwa sesungguhnya kami adalah orang-orang yang berserah diri” – Surah Ali Imran 3:52
    “Dan (ingatlah) ketika awhaiytu (Aku wahyukan/ilhamkan) kepada Al Hawariyyin, ‘Berimanlah kamu kepada-Ku dan kepada rasul-Ku’. Mereka menjawab, ‘Kami telah beriman dan saksikanlah (wahai rasul) bahwa sesungguhnya kami adalah orang-orang yang patuh (kepada seruanmu)” – Surah Al-Maidah 5:111
    Sudah pasti St. Peter (St.adalah kependekan dari kata Saint yang berasal dari kata Santos iaitu orang suci dalam bahasa Latin) berada bersama-sama para sahabat Nabi Isa a.s yang lain di dalam situasi yang disebutkan dalam AlQuran itu.Selain Peter,terdapat 11 lagi sahabat Nabi Isa a.s:
    The Twelve Apostles
    1. Peter
    2. Andrew
    3. James
    4. John
    5. Philip
    6. Bartholomew
    7. Matthew
    8. Thomas
    9. James
    10. Thaddeus
    11. Simon the Zealot
    12. Judas Iscariot
    St. Peter juga dianggap oleh orang Kristian sebagai ketua Biskup pertama. Beliau dikatakan telah datang ke Rom untuk menyebarkan ajaran-ajaran Nasrani dan ini menimbulkan situasi tegang di antara para pemerintah Rom yang beragama pagan ketika itu. Ketika era pemburuan ke atas golongan Nasrani, St. Peter telah ditangkap oleh Nero, Kaisar Rom ketika itu dan menyalibnya secara songsang atas permintaan Peter sendiri yang merasa tidak layak disalib pada pada posisi yang sama dengan Nabi Isa a.s (Nabi Isa tidak disalib mengikut kepercayaan umum dalam Islam) di lapangan Nero (Nero’s Circus) berdekatan Obelisk Vaticano yang kemudiannya diletakkan di hadapan St. Peter Basilica pada hari ini.
    Crossed Key di dalam lencana Paus adalah perlambangan kepada KUNCI-KUNCI KERAJAAN TUHAN ‘KINGDOM OF HEAVEN’ yang disebut oleh Nabi Isa a.s kepada sahabatnya itu (Peter).
    “And I will give unto thee the keys of the Kingdom of Heaven. And whatsoever thou shalt bind on earth shall be bound in Heaven, and whatsoever thou shalt loose on earth shall be loosed in Heaven.” – Matthew 16:18-19 (21st Century King James Version)
    maksud dalam Bahasa Melayu,
    “Kepadamu akan Kuberikan kunci KerajaanSyurga. Apa yang kau ikat di dunia ini akan terikat di syurga dan apayang kau lepaskan di dunia ini akan terlepas disyurga.”
    Kata kunci di sini adalah KINGDOM OF HEAVEN . Ini adalah kode rahsia yang disembunyikan di dalam The Crossed Key.
    Apakah dia kunci untuk membuka Kingdom of Heaven itu?Adakah Jesus (Isa a.s) telah membukakan rahasianya kepada Peter? Apakah kunci Syurga itu?
    Ini adalah persoalan paling penting dan mencapai tahap kritikal sehingga ia dijadikan lambang dalam lencana kebesaran Paus. Amat penting sehingga ramai pendeta diracun dan para Biskup dan Kardinal diugut. Rahsia yang amat penting sehingga beribu-ribu orang mati dan cedera dan banyak peperangan yang sia-sia dilancarkan kerana DUA KUNCI RAHSIA BERSILANG INI.
    Apakah rahsia yang disebut oleh Nabi Isa a.s kepada Peter?
    Mengapa kunci-kunci syurga tidak tertulis di dalam Bible?
    Bagaimana dengan beribu-ribu manuskrip asli yang dibakar setelah Persidangan Nicea?
    dan lagi sekali.. APAKAH DIA KUNCI-KUNCI SYURGA ITU?
    Untuk menjawab persoalan ini, mari kita ikuti satu kisah benar yang terjadi di antara seorang pemuda Muslim dan seorang paderi Katolik. Kisah ini menyimpan banyak rahsia besar. Rahsia yang menyingkap apakah silibus yang diajar kepada setiap pendeta Katolik di Vatikan. Dan apakah fungsi AlQuran di dalam altar khas di Perpustakaan Vatikan.

    satu kisah benar yang terjadi di antara seorang pemuda Muslim dan seorang paderi katolik, yang akanmembawa anda menyingkap rahsia disebalik 2 kunci bersilang. Rahsia yang menyingkap apakah silibus yang diajar kepada setiap paderi Katolik di Vatikan. Tuan-tuan, kami bawakan kepada anda kisah Paderi dan KunciSyurga , selamat membaca.
    Kisah Paderi dan Kunci Syurga
    Seorang pemuda yang dikejutkan oleh mimpinya supaya pergi ke gereja Samaan. Tiga kali mimpinya itu berulang. Lalu ia bersiap sedia dengan pakaian dan cara yang diberitahu dalam mimpinya.
    Ia masuk ke gereja Samaan tanpa disedari oleh Paderi-paderi yang hadir. Dia sama-sama menanti kedatangan ketua Paderi. Setelah ketua Paderi datang, ketua Paderi itu tidak dapat berucap. Dia tahu ada orang lain, orang Islam di dalam gereja itu.Katanya, ” ada orang yang percaya kepada Syariat Muhammad di dalam gereja ini.”
    Semua paderi menjadi gempar dan mereka mahu orang itu di bunuh. Namun ketua paderi menghalang, sebaliknya ketua paderi meminta orang itu bangun supaya mereka dapat mengenalinya. Sebaliknya pemuda itu pun bangun, tanpa rasa takut.
    Paderi berkata, “Aku akan mengajukan kepadaanda 22 pertanyaan Dan anda harus menjawabnya dengan tepat.”
    Si pemuda tersenyum Dan berkata, “Silakan!”
    Sang paderi pun mulai bertanya,
    “Sebutkan satu yang tiada duanya,
    dua yang tiada tiganya,
    tiga yang tiada empatnya,
    empat yang tiada limanya,
    lima yang tiada enamnya,
    enam yang tiada tujuhnya,
    tujuh yang tiada delapannya,
    delapan yang tiada sembilannya,
    sembilan yang tiada sepuluhnya,
    sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh,
    sebelas yang tiada dua belasnya,
    dua belas yang tiada tiga belasnya,
    tiga belas yang tiada empat belasnya.
    Sebutkan sesuatu yang dapat bernafas namun tidak mempunyai roh!
    Apa yang dimaksud dengan kuburan berjalan membawa isinya?
    Siapakah yang berdusta namun masuk ke dalam syurga?
    Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah namun Dia tidak menyukainya?
    Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dengan tanpa ayah dan ibu!
    Siapakah yang tercipta dari api, siapakah yang diazab dengan api dan siapakah yang terpelihara dari api?
    Siapakah yang tercipta dari batu, siapakah yang diazab dengan batu dan siapakah yang terpelihara dari batu?
    Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah Dan dianggap besar!
    Pohon apakah yang mempunyai 12 ranting, setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah naungan Dan dua di bawah sinaran matahari?”
    Mendengar pertanyaan tersebut, pemuda itu tersenyum dengan keyakinan kepada Allah. Setelah membaca Bismillah dia berkata,
    Satu yang tiada duanya ialah Allah s.w.t ..
    Dua yang tiada tiganya ialah Malam dan Siang .Allah s.w.t. berfirman,”Dan Kami jadikan malamDan siang sebagai dua tanda (kebesaran kami).” (Al-Isra’: 12).
    Tiga yang tiada empatnya adalah kesilapan yang dilakukan Nabi Musa a.s ketika Nabi Khidir a.s menenggelamkan sampan, membunuh seorang anak kecil dan ketika menegakkan kembali dinding yang hampir roboh .
    Empat yang tiada limanya adalah Taurat, Injil, Zabur dan al-Qur’an .
    Lima yang tiada enamnya ialah Solat lima waktu .
    Enam yang tiada tujuhnya ialah jumlah hari ketika Allah s.w.t. menciptakan makhluk .
    Tujuh yang tiada delapannya ialah Langityang tujuh lapis . Allah s.w.t. Berfirman, “Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Rabb Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang.” (Al-Mulk: 3).
    Delapan yang tiada sembilannya ialah Malaikat pemikul ArsyAR-Rahman . Allah s.w.t. Berfirman, “Dan malaikat-malaikat berada di penjuru-penjuru langit. Dan pada Hari itu delapan orang malaikat men-junjung ‘Arsy Rabbmu di atas (kepala) mereka.” (Al-Haqah: 17).
    Sembilan yang tiada sepuluhnya adalah mu’jizat yang diberikan kepada NabiMusa yaitu: tongkat, tangan yang bercahaya, angin topan, musim paceklik, katak, darah, kutu dan belalang. *
    Sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh ialah Kebaikan . Allah s.w.t. Berfirman, “Barang siapa yang berbuat kebaikan maka untuknya sepuluh kali lipat.” (Al-An’am: 160).
    Sebelas yang tiada dua belasnya ialah jumlah Saudara-Saudara NabiYusuf a.s.
    Dua belas yang tiada tiga belasnya ialah Mu’jizat Nabi Musa yang terdapat dalam firman Allah, “Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman, ‘Pukullah batuitu dengan tongkatmu.’ Lalu memancarlah daripadanya dua belas Mata air .” (Al-Baqarah: 60).
    Tiga belas yang tiada empat belasnya ialah jumlah Saudara Nabi Yusuf ditambah dengan ayah dan ibunya .
    Adapun sesuatu yang bernafas namun tidak mempunyai roh adalah waktu Subuh . Allah s.w.t. ber-firman, “Dan waktu subuh apabila fajarnya mulai menyingsing. ” (At-Takwir: 18).
    Kuburan yang membawaisinya adalah Ikan yang menelan Nabi Yunus a.s .
    Mereka yang berdusta namun masuk kedalam surga adalah saudara-saudara Nabi Yusuf , yakni ketika mereka berkata kepada ayahnya,”Wahai ayah kami, sesungguhnya kami pergi berlumba-lumba dan kami tinggalkan Yusuf di dekat barang-barangkami, lalu dia dimakan serigala. ” Setelah kedustaan terungkap, Yusuf berkata kepada mereka,” tak ada cercaan terhadap kamu semua.” Dan ayah mereka Ya’qub berkata, “Aku akan memohonkan ampun bagimuka pada Rabbku. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang .” (Yusuf:98)
    Sesuatu yang diciptakan Allah namun tidak Dia sukai adalah suara Keledai . Allah s.w.t. berfirman,”Sesungguhnya sejelek-jelek suara adalah suara keldai.” (Luqman: 19).
    Makhluk yang diciptakanAllah tanpa bapa dan ibu adalah Nabi Adam, Malaikat, Unta Nabi Sholeh dan kambing Nabi Ibrahim .
    Makhluk yang diciptakandari api adalah Iblis , yang diazab dengan api ialah Abu Jahal dan yang terpelihara dari api adalah Nabi Ibrahim . Allah s.w.t. berfirman,”Wahai api dinginlah dan selamatkan Ibrahim.” (Al-Anbiya’: 69).
    Makhluk yang terbuat dari batu adalah Unta Nabi Sholeh , yang diazab dengan batu adalah tentara bergajah Abrahah dan yang terpelihara dari batu adalah Ashabul Kahfi (penghuni gua).
    Sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap perkara besar adalah Tipu Daya wanita , sebagaimana firman Allah s.w.t.?”Sesungguhnya tipu daya kaum wanita itu sangatlah besar.” (Yusuf: 28).
    Adapun pohon yang memiliki 12 ranting setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah teduhan dan dua di bawah sinaran matahari maknanya: Pohon adalah Tahun, Ranting adalah Bulan, Daun adalah Hari dan Buahnya adalah Solat yang lima waktu , Tiga dikerjakan di malam hari dan Dua di siang hari.
    Padeta dan para hadirin merasa takjub mendengar jawapan pemuda Muslim tersebut.Kemudian pemuda itu pun mula hendak pergi. Namun dia mengurungkan niatnya dan meminta kepada paderi agar menjawab satu pertanyaan saja. Permintaan ini disetujui oleh padeta.
    Pemuda ini bertanya,
    ” Apakah kunci syurga itu? ”
    Mendengar pertanyaan itu lidah paderi menjadi kelu, hatinya diselimuti keraguan dan rupa wajahnya pun berubah. Dia berusaha menyembunyikan kebimbangannya, namun tidak berhasil. Orang-orang yang hadir di gereja itu terus mendesaknya agar menjawab pertanyaan tersebut, namun dia coba mengelak.
    Mereka berkata, “Anda telah melontarkan 22 pertanyaan kepadanya dan semuanya dia jawab,sementara dia hanya memberi cuma satu pertanyaan namun anda tidak mampu menjawabnya! ”
    Padeta tersebut berkata,”Sesungguh aku tahu jawapannya, namun aku takut kalian marah.”
    Mereka menjawab, “Kamii akan jamin keselamatan anda. ”
    Padeta pun berkata,
    “Jawabannya ialah Asyhadu An La Ilaha Illallah Wa Wa AsyhaduAnna Muhammadar Rasulullah. ”
    Lantas pendeta dan orang-orang yang hadir di gereja itu terus memelukagama Islam. Sungguh Allah telah menganugerahkan kebaikan dan menjaga mereka dengan Islam melalui tangan seorang pemuda Muslim yang bertakwa.
    (Kisah tersebut dipetik dan disusun dari Mausu’ah al-Qishash al-Waqi’ah)
    cerita sebenar diyakini dari pengalaman seorangtokoh Sufi Islam Abu Yazid Al-Busthami,terdapat versi lain yang mengandungi 50 soalan padeta Kristian tersebut
    Saudara dan saudari sekalian!
    Kami telah berikan anda apakah KUNCI-KUNCI SYURGA ITU ‘THE KEYS OF KINGDOM OF HEAVEN’ …
    Rahsia yang diabadikan pada lencana Paus Vatikan dan dibawa ke mana-mana oleh beliau.
    Inilah rahsia yang tersembunyi pada The Crossed Key .
    Orang-orang yang sesat di kalangan Kristian langsung tidak tahu rahsia ini,kerana rahsia asal telah dimusnahkan semasa era Paulus dan selepas persidangan Nicea yang menyaksikan kitab Injil diselewengkan secara besar-besaran dan sejumlah besar manuskrip-manuskrip asli para pengikut Hawariyyun dibakar atau ditanam.
    DUA KUNCI SYURGA YANG SELALU UMAT ISLAM UCAPKAN DI DALAM SOLAT MEREKA .
    Miftahul Jannah… Inilah dia rahsia yang diucapkan oleh Jesus Christ kepada Peter The Fisherman pada hari yang bertuah itu. Dua baris ayat yang dipadam dengan penuh dengki dankhianat para Yahudi Mason dan Illuminist-Christian yang tidak dapat menerima kehadiran seorang Rasul penutup para Nabi dari kalangan orang-orang Arab.
    PEGANG DUA KUNCI INI BAIK-BAIK. MEREKA MELETAKKAN LAMBANG KUNCI SYURGA PADA PAKAIAN PAUS TETAPI MEREKA TIDAK MEMPUNYAINYA.
    KITA MENGETAHUI KUNCI SYURGA DAN MEMPUNYAINYA. JANGAN HILANGKAN IA SEMASA MENGADAP TUHAN DI AKHIRAT NANTI.
    MARI KITA BERJANJI PADA TUHAN DAN DIRI SENDIRI…
    Bersambung

    Suka

  2. Sejarah panjang agama Kristian telah banyak bercampur-baur dengan kelompok-kelompok rahsia ( secret societies ), paganisme dan ajaran sesat Kabbalah-Yahudi . Tidak boleh tidak, sesungguhnya dunia Kristian tidak boleh berdiri sendiri tanpa dokongan kelompok-kelompok rahsia ini yang bertanggungjawab ‘mempagankan’ ajaran-ajaran Jesus (nabi Isa a.s) sehingga menjadi satu agama yang berwarna-warni dengan berhala-berhala dewa-dewi Rom-Mesir-Babilon, para Santo dan orang suci, Maryam si Perawan Suci dan imej-imej Jesus sendiri.
    Tidak dinafikan bahawa para Kabbalah Yahudi ada ‘saham’ dalam penyelewengan kitab Injil dan menyembunyikan Firman-firman-Nya dan merekalah yang menjadi dalang kepada konsep Triniti; konsep yang tidak pernah diajarkan oleh Jesus sendiri, juga para Hawariyyun (apostles) di mana Triniti adalah berasal dari agama-agama PaganKuno yang selalu meletakkan posisi tiga entiti sebagai objek sembahan (deities) seperti Mesir (Horus, Isis dan Osiris), Hindu (Trimurthi-Brahma, Vishnu, Siva) dan ya, sudah pasti dari ajaran sesat Kabbalah sendiri iaitu Jahbulon (gabungan tiga dewa orang Kaldan/Chaldea, Syria Kuno dan Mesir Kuno) yang menjadi silibus peringkat tinggi hingga 33 Degree Freemasonry.
    Pada siri satu , dua dan tiga dal’ Terbesar yang lalu, anda telah disajikan dengan 2 rahsia yang menjadi lambang pada lencana mereka. . Peti Harta Dari Rennes-le-Chateau . Selamat meneroka disebalik rahsia-rahsia yang tersembunyi disebalik lambang 2 kunci bersilang.
    Perlu diingat, pengetahuan rahsia peringkat tinggi ini tidaklah diketahui oleh para Mason peringkat bawah kerana sudah menjadi prinsip Freemason untuk membukakan rahsia atauistilah Masonnya ‘Illumination’ iaitu pencerahan secara sedikit demi sedikit selaras dengan kenaikan pangkat mereka dalam organisasi. Juga, rahsia sulit terbesar tidaklah diketahui oleh para pengikut Kristian bawahan atau kebanyakan tetapi hanya akan diketahui jika mereka mengkaji susur galur ajaran Kristian sehingga era Constatine hingga pemburuan jemaah Kristian awal (atau golongan Nasrani), era sebelum Paulus dan zaman Hawariyyun (The Apostles). Rahsia yang juga disimpan kemas dalam Ruang Rahsia Diraja Vatikan tanpa sesiapa pun dibenarkan memasukinya kecuali yang terpilih dari Dunia Kristian dan Para Elit ‘The Wise Man’.
    Rahsia yang merupakan sumber ketakutan kepada Vatikan turun-temurun.
    Petunjuk Tersembunyi dan ‘Peti Harta’ Dari Rennes-le-Chateau
    Golongan Kabbalah sememangnya tidak senang melihat ajaran-ajaran suci Jesus yang mengesakan Allah s.w.t dan menafikan segala kebohongan dan amalan sihir para rahib Kabbalah yang sesat lagi menyesatkan. Sudah tentu setiap saat mereka merancang penghapusan terhadap Jesus atau Isa a.s itu. Golongan Kabbalah inilah ‘frontman’ kepada rancangan-rancangan The Hidden Hand sejak zaman nabi Musa a.s (Moses) lagi.
    Kemunculan seorang nabi dari kalangan mereka yang tiba-tiba membawa ajaran mengesakan Allah s.w.t sudah tentu akan menjejaskan periuk nasi dan pengaruh mereka di kalangan orang-orang Yahudi Bani Israel sendiri. Merekalah yang menghasut Pilatus, wakil kerajaan Rom di wilayah Palestin dan sekitarnya untuk menghukum Nabi Isa a.s. Anda boleh menonton filem ‘The Passion’ arahan Mel Gibson untuk membayangkan sikap para rabbi Yahudi yang berdegil mahu menghukum ‘nabi Isa’ walaupun Pilatus sudah bosan dan dia sendiri kalau boleh mahu melepaskan sahaja orang yang ditunjuk oleh rabbi Yahudi itu. Bandingkan dengan golongan Kabbalah di zaman Rasullullah s.a.w yang merancang pembunuhan nabi sepertikisah Bani Quraizah (salah satu suku kaum Yahudi di Tanah Arab). Mereka inilah golongan yang suka membunuh para nabi, kerana ajaran yang dibawa nabi-nabi menentang amalan penyembahan syaitan dan sihir mereka.
    Golongan Kabbalah ini adalah sinonim dengan kultus-kultus pagan dan sihir Eropah kerana para Kabbalis lah yang mengajar pengikut-pengikut pagan Eropah ini sistem sihir yang lebih ‘advance’ serta pengajian ilmu hitam Gematria yang menekankan penggunaan simbol-simbol tertentu sebagai kuasa menyeru alam kegelapan dan dunia mistik Iblis. Golongan Kabbalah ini pula menyusup masuk ke dalam organisasi Nasraniyang ketika itu dalam suasana kurang stabil hubungannya dengan Empayar Rom yang ketika itu sebahagian besarnya memegang dunia Eropah. Mereka menawarkan ‘Kristian wajah baru’ iaitu ajaran Kristian yang dihibridkandengan kepercayaan pagan Rom.Dewa Matahari digantikan dengan imej Jesus sendiri. Maryam menggantikan Dewi Semiramis/Diana atau Isis. Kaum Unitarian yangmenolak penuhanan Jesus diasingkan, diburu, dicap menentang gereja, dibunuh, disiksa dan pelbagai lagi tindakan provokatif dilakukan ke atas mereka. Sejarah gereja penuh dengan pelbagai versi Mahkamah Inquisition.
    Warisan pagan inilah yang kita dapat lihat di Vatikan sendiri. Gereja dan biara-biara penuh dengan imej pagan dan berhala Rom. Sehinggakan imej patung-patung lelaki yang bertelanjang bulat serta lukisan-lukisan separuh lucah pun ada di dalam gereja. Ini adalah seni kaum Pagan-Kabbalis yang mewakili kelompok Illumination yang menguasai gereja ketika itu. Rahsia ajaran suci Nabi Isa a.s dan pembohongan para Kabbalis dalam dunia Kristian telah tertutup rapat dengan begitu baik sekali selama berkurun-kurun. Tetapi sepandai-pandai tupai melompat, adakalanya terdapat titik-titik tertentu di dalam sejarah Kristian di mana orang-orang Kristian sendiri menemui keanehan atau ‘anomalies’ yang tidak dapat dijawab oleh pendeta sendiri. Orang-orang Kristian yang menemui tanda tanya dalam agama mereka terus-menerus mencari jawaban sehingga ada yang tersesat lagi jauh apabila menganut ajaran menyembah syaitan apabila sudah tidak percaya dengan ‘kebenaran’ Kristian.
    Terdapat dua kisah terkenal dalam sejarah konspirasi agama Kristian; The Knight Templar dan Rennes-le-Chateau..
    membuka Ruang Rahsia Diraja Vatikan. Mengetahui apa yang dijumpai oleh The Knight Templar dan Pastor Sauniere bagaikan mengetahui apa yang ditakuti oleh Vatikan selama ini.
    Misteri Rennes-le-Chateau
    Rennes-le-Chateau adalah sebuah desa di selatan Perancis. Terletak 1500 kaki di atas bukit dua desa berkembar Couiza dan Montazels, tempat ini merupakan kawasan penuh sejarah yang mempunyai hubungan dengan Celt, Rom, Visigoth, Merovingian, Cathars dan sudah pasti Knight Templar. Kedudukannya berdekatan Laut Mediterranean menjadikan ia sebagai ‘Laluan Sutera’ para pedagang, tentera, rahib-rahib dan pengembara. Ini menjadikan tempat ini penuh kesan-kesan sejarah. Kedudukannya yang berdekatan Mediterranean menyebabkan di sini berkembangnya ajaran-ajaran Kabbalah dari parapetualang Yahudi yang berlayar dari pelabuhan-pelabuhan di Palestin seperti Jaffa dalam perjalanan mereka ke Eropah. MASALAH INI ADALAH MASALAH PARA GURU ORANG-ORANG EROPAH di mana dari para Kabbalis inilah orang-orang Eropah belajar tentang pentagram,kad-kad Tarot dan segitiga syaitan.
    Desa ini menyimpan sejumlah rahsia besar, sejak para Knight Templar yang baru pulang dari Perang Salib telah tiba-tiba berubah sikap dan mengamalkan ajaran-ajaran sesat dan mereka bermastautin di sini. Mereka mengambil keputusan menetap di Rennes-le-Chateau kerana desa ini jauh dari pengaruh Vatikan atau Katolik dan di desa ini juga sebahagian besar penduduknya mengamalkan ajaran Kristian yang bercampur aduk dengan kepercayaan pagan dan sihir Kabbalah.
    Apakah yang ditemui para Templar di Baitul Maqdis?
    Mengapa mereka meninggalkan ajaran Kristian selepas Perang Salib lalu mengamalkan kepercayaan yang ditentang oleh dunia Katolik?
    Mengapa mereka dibunuhdan diburu??
    Persoalan ini tetap tersimpan beratus tahun sehingga kedatangan seorang pastor (pendeta/paderi Kristian) muda ke desa yang penuh misteri ini. Kehadirannya yang kelakakan meninggalkan petunjuk yang berguna untuk memimpin ke Dua Rahsia Sulit Terbesar yang telah dihuraikan dalam siri ketiga yang lalu.
    Francois Bérenger Sauniére dan Harta KarunTemplar
    Kisah tentang desa kecildan misteri ini kembali terdedah dengan kedatangan Pastur Francois Bérenger Sauniére (1852-1917). Sauniere (33) berasal dari Desa Montazels, dekat Rennes le Château.
    Pada tahun 1850, ayah Sauniere bekerja sebagaipengurus Marques de Castel Majou, sebuah kastil besar di hujung desa. Ibunya berasal dari keluarga terhormat. Dua bersaudara Afred dan Berenger, yang pintar dan bercita-cita tinggi, di sekolahkan ke Biara Carcassonne agar kelak menjadi pastor dan meneruskan tradisi kehormatan bagi keluarganya.
    Setelah lulus, Berenger menjadi pastor di Desa Le Clat, yang berada agak jauh dari Montazels,namun masih berada di sekitar Rennes le Château. Tanah Desa Le Clat dimiliki oleh keluarga Hautpoul-Fellines. Setelah tiga tahun mengabdikan diri di Le Clat, Berenger dipindahkan oleh atasannya, Biskup Carcassonne, ke Rennes le Château.
    Pada awal Jun 1885, Pastur Bérenger Sauniéredatang di Rennes le Château dan tinggal di rumah keluarga Denarnaud. Anak Denarnaud, Marie Denarnaud dijadikan pembantu Sauniere. Kehidupan pastor itu amat sederhana. Pendapatannya hanya enam pound sterling setiap tahun ditambah dengan saguhati dari jemaah gerejanya. Pastor Berenger Sauniérebersahabat dengan Pastor Henri Boudet dari desa tetangga, Rennes-le-Bains.
    Beberapa bulan kemudian Sauniére mendapat masalah besarketika dalam salah satu acara yang dipimpinnya, Pastor muda itu menyampaikan suatu ajaran yang sangat anti-Republikan, padahalpada waktu itu pemilihan umum tengah berlangsung. Untuk sementara waktu Sauniére dibebaskan daritugas di jabatannya. Ketika akhirnya dia dikembalikan kepada posisinya pada musim panas 1886, dia menerima hadiah sebesar 3. 000 franc dari Countess de Chambord, janda kepada seseorang yang menuntut dirinya sebagai raja Perancis, King Henry de Bourbon yang mengaku bergelar Henry V, yang merasa berhutang budi karena Sauniére membela kaum monarki (bangsawan/raja-raja). Pastor itu kemudian menggunakan uang tersebut untuk merenovasi gereja kecilnya yang sudah rosak di sana-sini. Pada saat inilah pastor itu menemui sejumlah manuskrip dari kulit (parchment) yang mengandungi kod rahsia.
    Di bagian atas sebuah tiang dekat mimbar, dia menemukan sebuah laci rahsia yang menyimpan sebuah dokumen. Dokumen itu memimpinnya menemukan sebuah bekas besar yang sarat dengan syiling emas. Kononnya, syiling emas itu sangat cukup untuk membangun seluruh desa menjadi makmur.
    Setelah itu, Sauniére kembali menemukan empat lembar manuskrip kulit dari sebuah tiang bercirikan Visigoth dekat altar yang pada awalnya hendak dipindahkan. Manuskrip-manuskrip tersebut amat sukar dibaca karena susunan huruf-hurufnya tidak teratur dan sekilas pandang tidak membawa apa-apamakna. Tapi pendeta muda tersebut seorang yang cukup kritis. Ia meyakini, walau apa pun itu, penemuannya itu pasti sesuatu yang sangat berharga, sehingga membuat orang-orang menyimpannya di sebuahtempat yang dirahsiakan.
    Sejak awal, Sauniére mencurigai, naskah yang berisi tulisan yang rumit itu sebenarnya merupakan sebuah tulisan rahsia atau kode, yang harus dipecahkan dengan menggunakan kunci atau teknik tertentu, sebelum erti sesungguhnya diketahui.Jelas, di dalam batin Sauniére, ada sesuatu yang sangat berharga di sebalik kod-kod yang begitu rumit ini.
    Sauniére tidak mampu memahami apa yang sesungguhnya dimaksudkan oleh naskah-naskah itu. Akhirnya pastor itu mengunjungi beberapa kenalannya, salah satunya Biskup Carcassonne, Felix-Arsène Billard, untuk diminta pendapatnya. Oleh Billard, Sauniére dinasihati agar menemui seorang ahli pemecah kod bernama Émile Hoffet, yang ketika itu merupakan seorang pemuda yang sedang belajar untuk jadi imam Kristian, namun memiliki pengetahuan yang mendalam mengenai ajaran sesat dan dunia kelompok-kelompok rahsia.
    Sekembalinya dari perjalanan mengunjungi beberapa kenalannya, kehidupan Sauniére yang pada awalnya sederhana berubah mendadak. Dalam waktu yang tidak lama pendeta itu diketahui sering bertindak aneh. Kadangkala menyusuri jalanan desa bersama pembantunya, terkadangpula mengurung diri di rumahnya, atau berjalan ke sana-kemari tiada arah tujuan. Selain merenovasi gereja, dia juga mampu membangun menara Magdala (Magdalena) yang mewah dan bahkan sebuah bangunan vila yang dinamakannya Vila Bethania lengkap dengantaman yang indah serta rumah kaca.
    Tidak diketahui dari mana Sauniere mendapatinspirasi, gereja yang direnovasinya ternyata diubah dengan gaya bangunan dan senibina yang amat tidak lazim bahkan kelihatan mengerikan. Sebuah patung menyeramkan, Raja Iblis Asmodeus—Iblis penjaga harta karun rahsia Kuil Sulaiman dalam kepercayaan Kabbalah—didirikan di jalan masuk ke dalam gereja. Di bahagian pintu masuk gereja ditulis ayat-ayat: TERRIBILIS EST LOCUS ISTE ( TEMPAT INI MENGERIKAN ).
    Adakah penempatan patung Asmodeus ini oleh Sauniére dimaksudkan bahwa di dalam gereja tersebut terdapat sesuatu rahsia yang sungguh-sungguh penting dan berharga? Selain itu, Sauniére juga sering mengadakan perjamuan mewah kepada penduduk desa. Seluruh warga desa tersebut, besar kecil, seluruhnya sering dijamuoleh sang pendeta dalamacara jamuan yang mewah.
    Bahkan sejumlah tetamupenting dari berbagai desa dan negeri juga sering datang mengunjungi pendeta itu. Sauniére telah hidup dalam gaya para raja. Pernah dalam beberapa malam, penduduk menangkap pastor muda itu bersama pembantunya tengah membongkar makam Marquise d’Hautpoul de Blanchefort. Dan ketika ditanya, maka jawapan yang diperoleh pun dikesan seakan menutupi sesuatu. Namun anehnya, Vatikan tidak mahu mengambil peduli tentang perubahan yang sangat menonjol itu. Entah mengapa Gereja seolah-olah menutup mata bahkan dikesan enggan untuk sekadar bertanya tentang penyebab perubahan itu. Takutkah Gereja pada Sauniére? Gerangan apakah yang ditemukan Sauniére di dalam rongga salah satu tiang Gereja Magdalena? Yang jelas, sesuatu itu telah menjadikannya kaya raya dan berkuasa. Pertanyaan-pertanyaan ini terus terkunci dan menjadi salah satu rahsia sejarah Gereja Vatikan yang paling gelap hingga kini.
    Ketika Sauniére terus hidup dalam segala kekayaan dan pengaruhnya, tiba-tiba Biskup Carcassonne meninggal dunia. Seorang Biskup dilantik Vatikan menggantikan yang lama. Biskup baru ini merasa ada sesuatu yang janggal dengan kehidupan Sauniére. Dari mana pendeta bawahannya itu bisa bergaya hidup mewah dan mendapatkan harta kekayaan serta wang yang berlimpah, padahal wilayah kekuasaannya hanya di sebuah kampung kecil bernama Rennes-le-Château?
    Biskup baru itu rupanya tidak mendapat arahan terlebih dahulu dari Gereja, sehingga ia dengan sangat biasa dantanpa perasaan apa pun menulis surat kepada Sauniére agar dengan segera tampil untuk menjelaskan segala sumber harta kekayaan yang diperolehnya.
    Tindakan Biskup Carcassonne yang baru itu amat menyinggung perasaan Sauniére. Dengan berani, Sauniére menentangnya. Biskup Carcassonne terkejut dengan keberanian Sauniere. Sang Biskup pun tidak mahu kehilangan kewibawaannya. Dia dengan kasar menuduh Sauniére telah melakukan jual-beli hal-hal yang bersifat rohani. Biskup pun mengadukannya ke mahkamah daerah untuk menghakimi orang bawahannya itu. Atas desakan biskup, mahkamah daerah kemudian mengambil keputusan untuk menahan Sauniére.
    Dengan menahan marah, Sauniére mengadukan kejadian ini ke Vatikan. Setelah menerima surat pengaduan Sauniére, dengan cepat Vatikan segera membuat surat perintah yang ditujukan pada Biskup Carcassonne yang baru dan juga Mahkamah Daerah. Perintahnya hanya satu: Bebaskan Sauniére secepatnya dan bebaskan dia darisegala tuduhan serta pulihkan nama baiknya .
    Dalam keadaan masih dilanda rasa hairan, Biskup Carcassonne kemudian segera membebaskan Sauniére dan tidak pernah lagi mengusiknya. Sejak itu Sauniére mampu hidup tenang dan meneruskan gaya hidup para rajanya yang mewah. Entah mengapa, setelah peristiwa itu Sauniére mengundurkan diri sebagai pastor desa. Gereja kemudian mengangkat Pastur Marty sebagai pastur baru di desa tersebut, namun warga desa tidak memperdulikannya.
    Bersama warga desa dan Marie Denarnaud, Sauniére terus hidup dalam kemewahan. Selain Sauniére, Marie Denarnaud sering terlihat mengenakan model pakaian paling terkini dan mahal dari Paris. Sebab itulah Marie juga sering disebut sebagai “La Madonne”. Selama hidupnya, dari tahun 1896 hingga 1917, pastor muda tersebut diketahui telah membelanjakan wangnya tidak kurang dari 23 juta franc. Tiap bulan dia sekurangnya mengeluarkan 160. 000 franc.
    Sauniére juga memiliki simpanan bank di Paris, Perpignan, Toulousse, dan Budapest. Belum cukup dengan itu, pastorini juga malabur dalam jumlah yang besar di bursa, saham perusahaan, dan sekuriti, suatu tindakan yang tidak lazim dilakukan oleh seorang imam Katolik.
    Kematian Sauniere dan Petunjuk Penting
    Pada Rabu 17 Januari 1917, Sauniére yang telah berusia 65 tahun tiba-tiba diserang penyakit yang mirip dengan serangan jantung. Anehnya, lima hari sebelumnya, para penduduk desa mengatakan bahwa Sauniére nampak sangat sihat dan cergas untuk lelaki seusianya. Dan yang juga aneh, di tarikh 12 Januari itu, pembantuSauniére, Marie Denarnaud, diketahui telah memesan sebuah keranda bagi majikannya.
    Apakah Marie Denarnaud memiliki deria keenam yang mengatakan bahawa majikannya itu akan segera meninggal dunia? Atau Marie terlibat dalam suatu pakatan jahat yang entah siapa yang melancarkannya untuk menghabiskan riwayat Sauniére, disebabkan majikannya itu memegang sebuah rahsia yang membuat Vatikan gentar? Di pihak mana Marie Denarnaud?
    Bukan itu saja, tarikh 17 Januari ini sebenarnya juga bukan tarikh yang biasa. Nisan makam Marquise d’Hautpoul de Blanchefort yang dibuat Sauniére ternyata juga bertarikh 17 Januari. Selain itu, hari perayaan pembangunan Gereja Saint Sulpice yang terkait dengan rahsia Da Vinci juga dilakukan tiap tarikh 17 Januari. Ini terlalu naïf jika dianggap hanya suatu kebetulan.
    Setelah terserang penyakit jantung yang misteri, keadaan kesihatan Sauniére turunmendadak. Dia terus berbaring dan nazak. Seorang pastor desa yang berhampiran, pendeta dari Espéraza, dipanggil untuk mendengarkan pengakuan terakhirnya dan melaksanakan ritual peminyakan terakhir. Pendeta itu segera datang. Dia sendirian masuk ke bilik di mana Sauniére terbaring lemah.
    Tidak lama kemudian, pendeta Espéraza tersebut keluar dari bilik.Badannya gementar. Mukanya pucat lesi. Kedua matanya kosong seakan melihat hantu. Menurut René Descadeillas,
    “…sejak hari itu, pendeta tua tersebut tidak lagi menjadi orang yang sama; dia jelas-jelas telah mengalami suatu kejutan. Dan sampai akhir hayatnya dia tidak pernah terlihat tertawa lagi. ”
    Pendeta itu juga menolak memberikan upacara terakhir menurut tradisi Katolik Rom untuk Sauniére. Pada Isnin, 22 Januari 1917, Sauniére meninggal dunia. Pendeta kaya raya itu tidak meninggalkan apa-apa selain misteri yang tetap dalam kegelapan.
    Persoalan dan misteripenemuan Sauniere
    Apakah sebenarnya yang ditemui oleh Sauniere?
    Mengapa Vatikan takut malah menutup mulut dengan tindak-tanduk Sauniere?
    Benarkah dia telah menemui harta karun yang banyak di dalam gereja tua itu?
    DAN MENGAPA PENDETA DARI ESPERAZA PUCAT DAN GEMENTAR MENDENGAR PENGAKUAN SAUNIERE ?
    Mula-mula kita hendaklah mengkaji apakah manuskrip dari kulit yang ditemui oleh Sauniere. Pada umumnya para pengkaji Barat telahmendekodkan tulisan-tulisan rahsia pada manuskrip ini berdasarkan pengetahuan mereka dalam bahasa Latin dan Greek.
    THE ’DAGOBERT’ PARCHMENT
    ‘Parchment’ yang pertama setelah diselesaikan berbunyi seperti berikut:
    A DAGOBERT II ROI ET ASION EST CE TRESOR ETIL EST LA MORT
    diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris:
    To Dagobert II, King, and to Sion is this treasure and he is there dead
    Sesetengah berpendapat’ il est la mort ‘ bermaksud ‘ it is death ‘. Ini berkemungkinan, walau bagaimanapun ‘ he is there dead ‘ adalah lebih jelas bagi pembaca Perancis.
    Dagobert II adalah merujuk kepada seorang raja dari dinasti Merovingian . ‘ Sion ‘ pula mungkin merujuk kepada ‘secret societies’ Priory of Sion .
    THE ’SHEPHERDESS’ PARCHMENT
    Manuskrip kedua pula lebih dikenali sebagai The Shepherdess Parchment , di dalamnya mengandungi kata-kata seperti Rex Mundi (King of The World) yang selalu dirahasiakan

    Suka

  3. Apakah yang ditemui Sauniere di Rennes-le-Chateau? Misteri di lembah persembunyian para Kabbalis dan penyembah syaitan ini dapat dijejak jauh hinggaPerang Salib dan Kesatria Perang Salib yang terkenal itu, The Knight Templar.
    Beratus tahun sebelum kedatangan Sauniere ke Rennes-le-Chateau, kira-kira 20 tahun selepas Perang Salib Pertama, sembilan kesatria iaitu Hugues de Payens, Geoffrey de St. Omer, Rossal, Gondamer, Geoffrey Bisol, Payen de Montdidier, Archambaud de St. Agnat, Andre de Montbard, dan the Hugh Conte de Champagne telah bersepakat menubuhkan satu aliran Tentera Salib baru, pada tahun 1118.
    Sembilan kesatria ini telah menghadap Baldwin II, raja Baitul Maqdis ketika itu untuk meminta raja Kristian itu membenarkan mereka mengawal dan melindungi para penziarah Kristian dari seluruh Eropah yang datang untuk menziarahi Tanah Suci Baitul Maqdis (Jerusalem). Selepas itu dikatakan mereka terlibat di dalam banyak rahasia pertempuran dengan orang-orang Islam sehingga peperangan Salib terakhir di Pertempuran Hittin menyaksikan mereka mengalami kekalahan dan segera berundur. Kejatuhan kubu kuat terakhir Tentera Salib di Acre juga memburukkan keadaan memaksa mereka berundur ke Cyprus dan seterusnya ke Eropah.
    Pada masa-masa berakhirnya Perang Salib dan tiada peperangan lagi merebut Tanah Suci, para Templar ini nampaknya merajalela dengan kekayaan yang banyak, tidak diketahui dengan jelas dari mana mereka memperolehinya memandangkan mereka telah tewas di tangan orang-orang Islam, mereka telah menubuhkan sistem kapitalis atau perbankan, dan bergerak seperti satu militan yang boleh bertindak bebas dari undang-undang sipil maupun undang-undang gereja.
    Kemudian, pihak gereja Katolik telah mengeluarkan arahan untuk menghapuskan Knight Templar dan menghukum para ahlinya. Grand Masternya, Jacques de Molay dan orang-orangnya telah dibakar hidup-hidup sementara para Templar yang lain berkeliaran lari ke Scotland dan ada yang bersembunyi ke selatan Perancis.
    Apakah misi mereka sebenarnya?
    Mengapa pihak Gereja mengambil keputusan menghukum mereka setelah sekian lama membiarkan mereka berbuat sesuka hati?
    Apakah yang mereka temui di Baitul Maqdis?
    Untuk mengetahui mengapa para Templar dibunuh, kita hendaklah mengkaji apakah ketakutan para Biskup dan padeta Gereja Roma Katolik selama beratus-ratus tahun. Kita juga hendaklah mengkaji peranan ‘ secret societies ‘ dan hubungan mereka dengan pihak gereja. Mengapa dahulunya para Templar yang hanya berjumlah sembilan orang, miskin dan kekurangan kuda berubah mendadak menjadi kaya raya, tidak seperti aliran Tentera Salib yang lain seperti Hospitallers (St. John) dan Teutonic.
    Kita hendaklah membukapeti ‘harta’ yang dijumpai oleh Knight Tempar ini,yang digelar Tentera Miskin Pengikut Jesus dan Kuil Sulaiman.
    Rahsia Para Templar
    Sebelum itu mari kita lihat beberapa pendapat dari pelbagai kajian oleh cendekiawan Timur dan Barat tentang apa yang ditemui para Templar di Jerusalem
    *. Para Templar telah menemui kitab sihir yang disembunyikan Nabi Sulaiman a.s hasil rampasan baginda ke atas golongan Bani Israel yang mengamalkan sihir.
    *. Para Templar telah menemui ajaran-ajarandan kitab Kabbalah.
    *. Para Templar telah menemui True Cross,Holy Grail dan ‘relics’ yang lain lantas menyembunyikannya dari pengetahuan gereja.
    *. Para Templar telah menemui bukti yang mengatakan Nabi Isa a.s telah menikah dan meninggalkan waris
    *. Para Templar telah menemui kuburan Nabi Isa a.s
    *. Para Templar telah menemui kuburan Maria Magdalena,dan memindahkannya ke Eropa.
    *. Para Templar telah menemui ajaran suci Islam lantas memeluknya.
    Ada satu pendapat yang dikemukakan oleh beberapa cendekiawan Barat dan Islam tentang rahasia yang ditemui oleh Knight Templar.Pendapat ini jika dipadankan dengan sejarah gereja,’secret societies’ dan Knight Templar itu sendiri akan menemui keserasian dan hampir menyelesaikan teka-teki penemuan Sauniere di Rennes-le-Chateau.
    Pendapat mengatakan Knight Templar memeluk Islam adalah pendapat yang agak ekstrem, kerana jika Knight Templar kesemuanya memeluk Islam, pasti ada sumber sejarah, kalau pun sumber Kristian menafikannya, pasti ada sumber sejarah Islam mengesahkannya. Knight Templar adalah tentera Salib yang banyak membunuh orang awam Islam, Yahudi mahupun Kristian yang bersembunyi di gereja. Jadi tentera-tentera Islam banyak menghapuskan mereka dalam peperangan disebabkan sifat zalim mereka yang melampau. Walaupun di dalam peperangan besar seperti Hittin misalnya, Knight Templar ada ditawarkan untuk memeluk Islam, hanya sedikit saja yang menerimanya. Dan perlu diingat, ketika kekalahan Tentera Salib di Pertempuran Hittin, para Templar yang berkubu di sepanjang Syria dan Cyprus bertempiaran lari balik ke Eropa selepas mengetahui Tentera Salahuddin akan mengejar mereka.
    Sebelum kita menyiasat rahasia para Templar, kita ikuti sejenak situasi peperangan terbesar dan terdasyat di antara Tentera Salib dan Tentera Islam (suasana peperangan inilah yang menginspirasikan situasi perang antara tentera Aragon dan Sauron dalam The Lord ofThe Rings) iaitu Pertempuran Hittin, di mana para Templar turut serta di dalamnya.

    Suka

  4. ass… cara mendeteksi santet bsa juga menabur garam di kolong tempat tidur, saat akan tidur. Kalau mimpi yg serem serem berarti kena santet.

    Suka

    1. untung dah lewat ya mbah . . . dasar aqx yg o on tdk tahu maksutna . . .wis tak nyimak sambil garuk-garuk kepala . . . ???????????????????????????????????????????????

      Suka

  5. mbah hebrew ojo nesu ya mbah…artikelnya muanteb lho…
    menambah wawasan untuk saya yg kurang pengetahuan ttg hal spt itu…
    tadi hanya sekedar usul saja….hehehe

    Suka

  6. Tidaklah mengapa pak wira.itu dokumen rahasia.tabir gaib yg pernah ditulis diblog ini akan terkuak.misteri dibalik penyembuhan bim salabim jg akan terkuak.bila diteruskan.

    Suka

    1. mantap pade war
      @kasusnya sama persis dengan yg saya alami 2 bulan yg lalu si cewe seminggu mau tunangan gagal karena kena pelet orang dari kalimantan ..alhandulilah sekarang akhirnya balik lagi dan telah resmi bertunangan
      suwun mbah artikelnya menambah wawasanku

      Suka

  7. Perang Salib meninggalkan kenangan pahit dikedua kubu…
    Para prajurit hatinya terpecah antara kepentingan Penguasa dan Komandan Pasukan…..

    Nyimak mawon sambil melihat2 tanduran….

    Manteb artikel-e mas War

    Suka

  8. Lihat saja film kingdom of heaven..,ternyata kemanusian lbh tinggi harganya.
    Kemanusian itu bukti pengaplikasian beragama.kalau ngaku agamis tapi rasa kemanusian kecil berarti harus lbh dalam lagi dalam menyerap ruh agamanya.

    Suka

  9. Assalamualaikum,
    Salam semuanya BB Lover’s…ikut nyimak
    Buat mas heubrew mantap tulisanya, ada baiknya di bikin artikel dan kirim ke blog ini. Imam Mahdi yang dijanjikan diturunkan mungkin untuk memimpin menghancurkan kelompok Pendusta agama/ Dajjal ini seperti yg dimaksud Mas heubrew.

    Suka

  10. kalo susutnya sedikit insya Alloh dg dibacakanya surah Al jin 3x dalam 3 hari berturut2 pengaruh santet hilang
    namun jika susut sampai setengah alangkah baiknya minta dibantu doa sama yg lebih ahli dibidangnya

    Suka

  11. mas Abc setahuku kalau begitu karena ganti ganti nama.

    Mas sabrang saya hanya mengingatkan bahwa byk orang kerja jauh dari keluarga yg berpikir dgn mencukupi sudah cukup.tapi sepengalaman yg sy amati dilingkungan istri dan anak akan kurang bimbingan…karena tanggung jawab terberat itu membimbing .semoga mas sabrang dan anak istri yg di kampung selalu dilindungi Nya

    Suka

  12. Absen ‎​ SЄĹƏ♍Əƭ-ÞƏǥΐ ‎​,
    Assalamualaikum Wr.Wb,,,,salalm salim untuk semua
    @Kyai Risang
    @Gus Ahmadr
    @Abah Denwiek
    @Mbah Sidomulyo
    @Mbah Yuda Kelana
    @Mbah Singodimejo
    @Mbah Guru Nunub
    @Mbah Glempeng
    @Mbah Kangmas Tukimin
    @Mbah Kang Orgib
    @Mbah Abah Ano Kamajaya
    @Mbah ALghifari
    @Mbah Semprul 1-7
    @Mbah Sang Putra Mahkota
    @Mbah Nasi Aking
    @Mbah Joko Sabar
    @Mbah Wira
    @Mbah Hebrew
    @Mbah2 semua mohon maaf yg belum kesebut ,Semoga senantiasa sehat walafiat dan di mudahkan segala hajat oleh Allah SWT…Amin

    Suka

    1. kalau tdk berkurang berarti itu bukan kena santet…..coba instropeksi diri dulu masih banyak alternatif yg lain nya…..sayang anda tdk menyebutkan keluhan-keluhan anda…..jadi tdk tahu harus beri solusi apa…..

      Suka

  13. assalamu’alaikum salim sungkem kagem poro sesepuh sedoyo.. haturnuhun pisan.. matur sembah nuwon sanget gus War atas petunjuk dan bimbinganya. abdi mohon izin mempraktekan tipsnya ya gus War?

    Suka

  14. ya alloh.. iya gus War baru bbrpa menit seduhan kopinya lngsng susut 1 jari, abis itu susutnya banyak sekali. bibir kulo jg brdarah luka kya disilet2 n kluar darah segar lg dr telinga sakit skali,rambut bnyak rontok, suara lemparan diatap, ledakan n suara org manggil. entah kbetulan ato bukan tapi kulo sedih skali sepuh pertama yg ngobatin meninggal selang brapa lama stelah mendapat ancaman keras dr seseorang tapi kulo ga menyalahkan syetan tapi diri inilah yg salah karna tak mampu mensucikan jiwa

    Suka

  15. aamiin ya alloh.. matur sembah nuwon sanget gus War atas do’anya, smoga limpahan rahmat dan kasih sayang alloh selalu tercurah untuk gus War dan sesepuh semua. wa’alaikumsalam warohmatullohi wa barokatuh ki Aminudin… salim sungkem dari kulo ki

    Suka

↓ ungkapan SILATURAHMI .~terima kasih atas kunjungannya.

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s